Binali Yıldırım: Bunu yaparsak Londra'yı Paris'i geçeceğiz!.

Binali Yıldırım: Bunu yaparsak Londra'yı Paris'i geçeceğiz!.

"AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım: "Metro, tramvay, banliyö hatlarındaki mevcut uzunluk 170 kilometre. Mart'ın 10'unda uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze- Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte 238 kilometreye çıkmış olacak ama yetmez, hedefimiz 5 yıl içinde raylı sistemin payını 518 kilometreye çıkarmak. 518 kilometreye çıktığımız zaman Tokyo'yu, Londra'yı, Paris'i geçiyoruz.".

SİYASET - 2019-03-01 08:20:47 Bu içerik 512 kez okundu.

  : Esenler'deki otogarı kaldıracağız

Giriş Tarihi: 28.2.2019  23:46 Güncelleme Tarihi: 1.3.2019  08:10

 Başkan adayı , "Esenler’deki otogarı kaldıracağız. O ciddi anlamda sorun haline geldi, 3 tane uydu escort-bayan-ilanlari">aliağa escortğimiz otogar yapılacak." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

Binali Yıldırım: Esenler'deki otogarı kaldıracağız

AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, İstanbul'da metro, tramvay, banliyö hatlarındaki mevcut uzunluğun 170 kilometre olduğunu belirterek, "Mart'ın 10'unda uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze- Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte 238 kilometreye çıkmış olacak ama yetmez, hedefimiz 5 yıl içinde raylı sistemin payını 518 kilometreye çıkarmak. 518 kilometreye çıktığımız zaman Tokyo'yu, Londra'yı, Paris'i geçiyoruz." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

Binali Yıldırım: Bunu yaparsak Londra'yı Paris'i geçeceğiz!

Yıldırım, Kanal D canlı yayınında seçim çalışmaları ve İstanbul'a yönelik projelerine ilişkin soruları yanıtladı.

"İstanbul'da trafikle ilgili ne gibi çözüm önerileriniz var?" sorusu üzerine Yıldırım, İstanbul'da günde 31 milyonun üzerinde yolculuk yapıldığını, bu sayının bazen 33 milyonu bulduğunu, bu sayının 2023'te 37 milyona çıkacağını söyledi.

Trafiğin çözümünün toplu ulaşım olduğunu ifade eden Yıldırım, "Toplu ulaşımda da asıl çözümü oluşturan segment raylı sistem. Metro, tramvay, banliyö hatları gibi. Şu anda mevcut uzunluk 170 kilometre. Mart'ın 10'unda, uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze-Halkalı banliyö hattı devreye girecek, onunla birlikte 238 kilometreye çıkmış olacak ama yetmez, hedefimiz 5 yıl içinde raylı sistemin payını 518 kilometreye çıkarmak. 518 kilometreye çıktığımız zaman Tokyo'yu da Londra'yı da Paris'i de geçiyoruz." diye konuştu.

Raylı sistem uzunluğu 518 kilometreye çıktığında, toplu ulaşımda raylı sistemin payının yüzde 30 artarak yüzde 48'e ulaşacağını anlatan Yıldırım, "Buradaki artış, karayolundaki azalma anlamına geliyor. Yüzde 4 de deniz olacak. Denizde karşıdan karşıya geçen sayısı 2 milyonun biraz üzerinde. İstanbul'un trafiği 5 yıl içinde akar hale gelecek. 80 kilometreyle sürekli gitmeyecek ama yoğun saatlerde hız düşecek, kilitlenip kalmayacaksınız. Benim hedefim bu. Ben katlanılabilir, akıcılığı olan bir trafik vaat ediyorum İstanbullular'a." ifadelerini kullandı.

- "METROBÜSÜN KAPASİTESİ YÜZDE 50 ARTACAK"

"Avrasya Tüneli gibi başka efektif tüneller var mı projeleriniz arasında?" sorusu üzerine Yıldırım, iki köprü arasında bir geçişin daha olacağını, üç katlı tünel inşa edileceğini söyledi.

Mevcut metro hattının Ünalan-Altunizade, daha sonra iki köprü arasından geçerek, Gayrettepe-TÜYAP'a escort/buldan-escort">buldan escort metro hattına bağlanacağını anlatan Yıldırım, "Bu raylı sistem, Avrupa'dan Asya'ya büyük bir yük alacak. Yenikapı-Sefaköy-TÜYAP 50 dakika. Şimdi bu, E-5'e, E-6'ya paralel bir toplu taşıma. Burada aynı zamanda metrobüs var. Metrobüsle ilgili de sıkıntı var, kapasitenin üzerinde çalışıyor. Otonom metro sistemiyle, kapasiteyi yüzde 50 arttıracağız. Araçları 18 metreden, 24 metreye çıkaracağız ve seyreden araçlar birbiriyle sinyalle haberleşecek, yığılmalar olmayacak. Aynı anda 3 tane dizi gelecek, ne escort/buldan-escort">buldan escort bekleyen varsa hepsini alacak, durakta hiç yolcu kalmayacak." açıklamasında bulundu.Binali Yıldırım'dan canlı yayında önemli açıklamalar!

BİNALİ YILDIRIM'DAN CANLI YAYINDA ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR!

AK Parti  Büyükşehir Belediye Başkan adayı , özel bir televizyon kanalında soruları yanıtladı.

AK Parti  Büyükşehir Belediye Başkan adayı , özel bir televizyon programının canlı yayınında soruları yanıtladı.

İşte Yıldırım'ın açıklamalarından satırbaşları:

İMAMOĞLU'NUN PROJELERİNE NASIL BAKIYOR?
Bugün rakibiniz  bazı projeler açıkladı. Ne düşünüyorsunuz. Nasıl değerlendireceksiniz?

Çok yoğun bir gün geçirdik projelerin detaylarına bakabilmiş değilim. Bazı projeler bizimkiyle benzer. Bazıları proje olmaktan ziyade yönetimsel konular olduğu anlaşılıyor. Herkes kendi işine bakıyor. Biz kendi mesajlarımızı veriyoruz. Diğer adaylar da kendi mesajlarını verecek. İstanbullu kendi kararını verecek.

Zeytinburnu'nda seçim çalışması escort-bayan-ilanlari">konak escort bayannız... Nasıl geçti?

Hem Zeytinburnu'nu hem de İstanbul'un projelerini konuştuk. İstanbul 4.0 hakkında konuştuk. İstanbul 4.0 Akıllı Şehir Yönetimi dersek maksat hasıl olmuş olur. Bildiğimiz şehir yönetiminden tek farkı, insanlar dertlerini size üretiyor siz onlara çözüm üretmeye çalışıyorsunuz. İstanbul 4.0'da siz bu sorunları biliyorsunuz. Ve ya sorun size iletilmeden siz sorunları biliyorsunuz.

TRAFİKLE İLGİLİ PROJELER

Mehmet Soysal: İstanbul deyince bin yıllık bir şehirden bahsediyoruz. İstanbul Londra, New York, Paris gibi megapol bir şehir. İstanbul'un bir büyük sorunu var o da trafik. Trafik ile ilgili ne çözüm önerileriniz var? Projeleriniz nedir?

İstanbul trafiğinin bir mevcut durumu var bir de bizim projelerimizle ulaşmak istediğimiz nokta var. Hepsini anlatmak bu programa sığmaz. İstanbul'da günde 31 milyonun üzerinde yolculuk var. Hatta 33 milyonu buluyor. 2023'te bu 37 milyona çıkacak. Hareketlilik katsayısı İstanbul ölçeğindeki şehirlerle kıyaslandığında daha az.

İstanbul'un trafiği artmaya devam edecek. Çözüm nerede? Çözüm toplu ulaşımda. Asıl çözümü oluşturan segment raylı sistem. Şu anda mevcut uzunluk 170 km. Mart'ın 10'unda Gebze Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte 238 km'ye çıkmış olacak. Hedefimiz 5 yıl içinde 518 km'ye çıkartmak. 518'e çıktığı zaman Tokyo'yu da Paris'i de geçiyoruz. O zaman ne olacak? Raylı sistemin toplu taşımadaki payı yüzde 48'e çıkacak. Yüzde 30 artacak.

İstanbul'un trafiği 5 yıl içinde katlanabilir trafik akar hale gelecek. Kilitlenip kalmayacaksınız akacak trafik. Benim hedefim bu.

Bir kişi trafiği yüzde yüz çözerim diyorsa doğru söylemiyor demektir. Ben katlanılabilir akıcı bir trafik vaat ediyorum. Bugün ortalama trafikte geçirilen süre 45-50 dakika ben bunu 30 dakikaya düşürmeyi hedefliyorum.

RAYLI SİSTEMDE YENİ PROJELER

Hande Fırat: Avrasya Tüneli gibi başka efektif tüneller var mı?

Bir geçiş daha var o da iki köprü arasında olacak. Üç katlı tünel. Söğütlüçeşme'den… Malum mevcut metro hatları Ünalan'dan Altunizde'den iki köprü arasından geçeceğiz bu tarafta. Gayrettepe'den Tüyap'a escort/buldan-escort">buldan escort olan metro hattına bağlanacak.

Raylı sistemle Avrupa yakasından Asya'ya escort/buldan-escort">buldan escort olan çok büyük bir yük alacak. Bu, E-5'e, E-6'ya paralel bir toplu taşıma. Oradaki trafiği buraya almış oluyoruz. İnsanlar escort-bayan-ilanlari">balçova escort bayan araçlarıyla gitsinler.

"KAPASİTEYİ YÜZDE 50 ARTTIRACAĞIZ"

Metrobüsle ilgili sıkıntı var. Kapasitenin üzerinde çalışıyor. Bunu da otonom bir metro sistemiyle kapasiteyi yüzde 50 arttıracağız. Bluetooth'lar var ya. Araçlar 18 metrelik katarlar 24 metreye çıkaracağız. Seyreden araçlar birbirleriyle sinyal alışverişiyle haberleşecek. Yığılmalar olmayacak. Aynı anda 3 tane gelecek, ne escort/buldan-escort">buldan escort bekleyen varsa hepsini alacak o durakta hiç yolcu kalmayacak. Konforlu ve bilişim sistemlerinin kullanıldığı bir ulaşım olacak.

518 km'ye çıktığımızda her yöne bulunduğu yerden 750 metre gittiğinde bir metro istasyonuna rastlayacak. 10 dakikalık yürüme mesafesinde bir toplu ulaşım sistemine ulaşmış olacak.

Mehmet Soysal: Yeni otoyollar yapılacak mı? Otobüs sefer sayılar artacak mı?

Bu entegre bir sistem. 240 noktada trafiğin düğümlendiği yerler var. Bunlar tek tek tespit edildi. Oralarda kavşak çözümleri var. Bu çözümlerle lokal damar tıkanmaları gibi bunları açmış olacağız. Otobüs hatlarını gözden geçireceğiz. Şu anda 6 bin küsür otobüs filosu var. Attıracağız. Yeni talepler karşılanacak ama otobüs seferleri konarken şuna dikkat edilecek; diğer taşıma sistemleriyle entegrasyon sağlanacak.

Akıllı trafik denetimi olacak. Sancaktepe'de bir merkez kuruluyor. Orada nerede ne var hemen müdahale edilecek. Trafik yoğunluğuna göre akıllı sistemlerle trafik yönetimi.

YILDIRIM: ESENLER'DEKİ OTOGARI KALDIRACAĞIZ

Mehmet Soysal: Londra'da Paris'te trafik saatlerinde büyük TIR'lar kamyonlar gibi şeyleri görmüyoruz. Belirli saatlerde izin veriyorlar. Ama İstanbul'da büyük araçlar ve hafriyat kamyonları var. Buna yönelik çözüm önerileriniz var mı?

Biz bununla ilgili bir adım attık Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü escort-bayan-ilanlari">konak escort bayanktan sonra bir yasak getirdik. Büyük araçlar birinci ve ikinci köprüden geçemiyorlar. Bu önemli bir adım. Buna bir adım daha atacağız. Çevreden merkeze geliyordu. Şimdi otobüsler TIR'lar, kamyonlar merkezden çevreye gidiyor. Buna bir şey daha getiriyoruz.

Halkalı tarafında Ambarlı'dan deniz hattı kuracağız, roro taşımacılığı. Bu bir, ikincisi lojistik merkezler TEM'in daha kuzeyinde lojistik merkezler kurulacak. Şehrin içine gelecek her türlü mal orada toplanacak. Büyük araçlarla buraya gelecek buradan daha küçük araçlarla alıp perakendeye tüketiciye vatandaşa dağıtılacak.

Ayrıca haller var. Bunları Anadolu ve Avrupa yakasında birer merkez olarak kurup hepsi burada olacak. Her bir ürün için başka başka yerlere gitmeyecek. Ayrıca Esenler'deki otogarı kaldıracağız. O ciddi anlamda sorun haline geldi üç tane uydu escort-bayan-ilanlari">aliağa escortğimiz otogar yapılacak.

Bütün bunların amacı lojistik amaçlı trafiği dışarıdan şehir merkezine atmak yerine şehrin çeperlerinde tutup şehrin içine ihtiyaç dahilinde getirmek. Gümrükler taşınıyor bir tanesi Çatalca'ya gitti. İkincisi de Erenköy'de onu da kaldırıyoruz millet bahçesi yapıyoruz.

Haydarpaşa Limanı da kalkacak, orası da tasarım merkezi olacak.

Buket Aydın: Deniz ulaşımıyla ilgili projeleriniz var mı?

Deniz ulaşımının oranı bellidir. Sadece işe gidiş-geliş olarak kullanmayacağız. Vatandaşların eğlence amaçlı kullanmalarını istiyoruz. Onu teşvik edeceğiz. Deniz toplu taşımacılığı ile ilgili bir husus var; bir başka toplu taşıma aracını kullananlar denizden bedava yararlanacak.

Hande Fırat: Bisiklet yolları artacak mı?

Gayet tabi. Biz ilk etapta 1086 kilometreye çıkartacağız bisiklet yollarını. Ağırlıklı olarak topografyanın uygun olduğu yerlerde. 20 tane dere var. Çok azı orijinal haliyle duruyor. Yapacağımız iş bu dereleri tekrar ihya etmek hayata geçirmek. Bunu escort-bayan-ilanlari">konak escort bayanğımız zaman orada herhangi bir sele afete karşı güvenlik sağlamış olacağız. Bu derenin iki tarafında da yürüyüş yolları bisiklet yolları olacak. İstanbul'un yeşili ile mavisini birleştirmiş olacağız. Vatandaşlar şehrin merkezinde kır hayatını yaşayacak. Bunlar tabi millet bahçeleriyle semt parklarıyla da entegre haline geliyor.

Mehmet Soysal: Bisiklet sevenler ve bisiklete binenler için yeşil yollar umut veriyor. Ulaşım asistanı diye bir projeniz var tam olarak nedir?

Tamamen bilişimle ilgili. İki türlü faydası var. Yola çıkarken nereye gidecek nasıl gidecek hangi araçla daha ucuz nasıl gidecek. Bütün bunlar önünü geliyor. Cep telefonun bu bilgiler geliyor. Gerçek zamanlı interaktif çalışan bir sistem.

Hande Fırat: Akıllı trafik yönetimi sisteminin trafiği nasıl rahatlatmasını planlıyorsunuz?

Seyahat eden İstanbulluların karar vermesini kolaylaştıracak bir sistem. Seyahate çıkamadan karar verirken yapacağı işleri gösteriyor. Bu aynı zamanda İstanbul'daki trafik yönetiminin akıllı şekilde yapılmasını da içeriyor. Bir merkez var ve 7/24 çalışacak. Bunu İstanbul'un gençleriyle yapacağız. Onlar dijital çağın insanları. Onların bu avantajını biz İstanbul'da hizmete dönüştürmek istiyoruz. Akıllı şehir yönetimlerin bir parçası bu. Dünyada örnekleri de var ama bizimki escort/buldan-escort">buldan escort entegre var mı bilmiyorum.

Mehmet Sosyal: Ulaşımda gençlere yönelik başka projeleriniz var mı?

Metro duraklarında İstanbul belediyesi bir pilot uygulama başlattı. Atıkları ayrıştırma. Bütün atıkların bir değere dönüştürülmesi. Bu ayrıştırma ile olacak.
Bu ayrıştırmadan elde ettiğimiz gelirleri İstanbulkart'ta gençlere indirim olarak yansıtacağız.

Mehmet Sosyal: Ne escort/buldan-escort">buldan escort bir gelir bekliyorsunuz?

Atık işine ne escort/buldan-escort">buldan escort gönüllü katılım olursa geliri de o oradan büyük olacak. İstanbul'un umum aydınlatmasının yarısının parasını karşılayacak escort/buldan-escort">buldan escort bir enerji üretmeyi hedefliyoruz. Gece de İstanbul gündüz gibi olacak. Bugün escort-bayan-ilanlari">balçova escort bayan değil çünkü aydınlatma pahalı.

"İSTANBUL GÜME GİTMESİN"

Mehmet Sosyal: MHP Genel Başkan Devlet Bahçeli 'Bu seçim için bir beka meselesi' escort-bayan-ilanlari">aliağa escort. Cumhurbaşkanı Erdoğan da mitinglerde bu konuyu gündeme getiriyor. Siz ne düşünüyorsunuz?

15. seçimimize giriyoruz. Bu seçim önemli ama bu seçim şu bakımdan önemli; yerel seçimlerde ilk defa ittifakla seçime giriliyor. Bunun nasıl bir sonuç ortaya koyacağını şimdiden kestirmek mümkün değil. İttifaklar söz konusu olunca başka faktörler devreye giriyor. Benim tercihim bu seçimlerin özellikle İstanbul için konuluyorum yerel düzeyde kalmasıdır. İstanbul'u konuşalım eğer bunun dışında kampanya gelişir, iş merkezi siyasetin keskin mücadelesine dönüşürse üzülürüm. İstanbul için üzülürüm İstanbul güme gitmesin. Eğer ittifaklar arası savaşa dönüşürse İstanbul arada kaynar. Ama bir gerçek var. Beka meselesi nedir? Biz 15 Temmuz'u yaşadık. Aslında cumhur ittifakının doğmasının en büyük sebebi de budur. O gece doğmuştur cumhur ittifakı. Beni ilk arayan Devlet Bahçeli olmuştur, 'Sonuna escort/buldan-escort">buldan escort arkanızdayız' escort-bayan-ilanlari">aliağa escort. Bu çok kıymetli benim için.

Bayrak, toprak, devlet, millet. Bunlar bizim vazgeçilmez değerlerimiz ilkelerimiz. Bunlara karşı tehdit varsa ki oldu. Zaman zaman oldu. 1960 ihtilali ile her on yılda bununla karşılaştık. Son 40 yıldır da bölücü terör tehdidi var. Bu tehdit bitti diye rehavete kapılamayız. PKK'nın Kürtlerle ilgili bir sorunu yok. Kürtlerin PKK diye bir sorunu var. Beka meselesi denince bunu anlamak lazım.

Metro hattı 518 kilometreye çıktığında vatandaşların bulundukları yerden her yöne 750 metre gittiğinde bir metro istasyonuna rastlayacağını aktaran Yıldırım, 10 dakikalık yürüme mesafesinde toplu ulaşım sistemine ulaşılacağını söyledi.

- "1 MİLYON 750 BİN OTOPARK İHTİYACI VAR"

İstanbul'da 240 noktada trafiğin düğümlendiğini ifade eden Yıldırım, "Bunlar tek tek tespit edildi, oralarda kavşak çözümleri var. Oradaki lokal damar tıkanmalarını açmış olacağız." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

Otobüs seferlerini yeniden gözden geçireceklerini dile getiren Yıldırım, "2023'e escort/buldan-escort">buldan escort 6 bin küsur olan otobüs filosu 8 binin üzerine çıkacak. Ulaşım sistemleri arasında entegrasyon sağlanacak." ifadelerini kullandı.

İstanbul'daki otopark sorununa değinen Yıldırım, "Site yapıyorsun, sokaklar arabalarla dolu. Sokaklar park alanı mı? Sokakların yüzde 40'ı, işgal altında. Trafiği tıkayan asıl meselelerden biri de bu. Bundan sonra herkes otoparkını yapacak. 1 milyon 750 bin otopark ihtiyacı var. Sokakları da kullanmakla birlikte 750 binini şu anda ancak yerleştirebiliyoruz. Geriye kalıyor 1 milyon. Bir hesap escort-bayan-ilanlari">konak escort bayank 5 senede 243 bin ilave kapasite yapabiliyoruz. Bunu, mahallelerde yapacağız. Kombine taşımacılığın olduğu aktarma istasyonlarında yapacağız. 243 bin kapasiteyi sokaktan çekip, park alanlarına aktarmış olacağız." diye konuştu.

AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi'nin, milli güvenliği ilgilendiren bir proje olduğunu belirterek, "Bunu bazen çarpıtıyorlar, 'rant projesi' diyorlar. Kanal İstanbul, bir çözümdür, ikinci bir su yoludur ve Türkiye'nin ulusal güvenlik meselesidir. O bakımdan bu proje hayati öneme sahip ve mutlaka gerçekleşecektir." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

Yıldırım, Kanal D canlı yayınında seçim çalışmaları ve İstanbul'a yönelik projelerine ilişkin soruları yanıtladı.

İstanbul trafiğini rahatlatmak için projeler ürettiklerini ifade eden Yıldırım, büyük araçlar için deniz taşımacılığı projesi hazırladıklarını belirtti.

Sirkeci'den Harem'e olan hattın benzerini Ambarlı-Pendik arasına kuracaklarını dile getiren Yıldırım, şöyle konuştu:

"(Büyük araçlar için) Halkalı, Ambarlı tarafından Pendik tarafına deniz hattı kuracağız, ro-ro taşımacılığı. İkincisi TEM'in daha kuzeyinde lojistik merkezler kuracağız. Şehrin içine gelecek her türlü mal lojistik merkezlerde toplanacak, büyük araçlarla Anadolu'dan Avrupa'dan buraya gelecek. Buradan daha küçük araçlarla alıp perakendeye, tüketicilere, İstanbullulara dağıtılacak. Bu lojistik merkezlerle şehir içi trafiğin büyük araçlarla tıkanmasının önüne geçilecek. Ayrıca mesela haller var. Su ürünleri bir yerde, kuru gıda başka bir yerde, sebze meyve bir yerde, et bir yerde. Bunları Anadolu ve Avrupa yakasında birer merkez olarak kuracağız. Hepsi burada olacak. Gelen ihtiyaç sahibi buradan alacağını alacak, bir seferde iş bitecek."

- "ESENLER'DEKİ OTOGARI KALDIRACAĞIZ"

Yıldırım, Esenler'deki otogarı kaldıracaklarını anlatarak, "Artık oraya giriş-çıkış zorlaştı. Ciddi anlamda şehir içi trafiğini tıkayan bir hale geldi. Orası kalkacak, uydu escort-bayan-ilanlari">aliağa escortğimiz, yeni havaalanına yakın 2 tane, Tuzla'da da 1 tane olmak üzere 3 otogar yapılacak. Oralara da raylı sistem, toplu taşıma escort-bayan-ilanlari">konak escort bayanğımız için nasıl bir havaalanına bir insan gidiyorsa otobüs terminaline de gidebilecek. Birbiriyle entegre bir sistemi gerçekleştireceğiz. Bütün bunların amacı şehir içine yolculuk harici akını, lojistik amaçlı trafiği dışardan şehir merkezine değil, şehrin çeperlerinde tutup oradan içeriye ihtiyaç escort/buldan-escort">buldan escort getirmek." diye konuştu.

Gümrüklerden birisinin Çatalca'ya taşındığını belirten Yıldırım, Erenköy gümrüğünün millet bahçesi olacağını, Haydarpaşa Limanı'nın ise kaldırılarak yerine tasarım merkezi yapılacağını kaydetti.

Yıldırım, denizi sadece günlük işe gidiş geliş şeklinde kullanmayacaklarını ifade ederek, "Biz denizin vatandaşlar tarafından eğlence amaçlı kullanımını da teşvik edeceğiz. Bir başka toplu taşıma aracını kullananlar denizden bedava yararlanacak. Yani diyelim ki metrodan inip vapura, motora bindi, bedava. Aktarmayı kastediyorum." diye konuştu.

Trafikle ilgili çok sayıda proje ürettiklerini bildiren Yıldırım, "Trafikle ilgili bütün projeleri escort-bayan-ilanlari">konak escort bayanğımızda trafik yoğunluğu yüzde 18'e düşüyor. Muazzam bir şey. Bunun parasal bedeli milyarlar. Hava kirliliğinin azalmasına katkısı hesap edilemez. Ayrıca insanların stresini azaltma da işin daha büyük bir katkısı olarak görülebilir." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

- "İSTANBUL GECE DE GÜNDÜZ GİBİ OLACAK"

Binali Yıldırım, bisiklet kullanan İstanbullular için de projelerini bulunduğunu belirterek, "Parça parça 179 kilometre olan bisiklet yolunu ilk etapta bin 86 kilometreye çıkarmayı düşünüyoruz. İstanbul tabii Hollanda gibi değil. Bizim 20 yeşil koridorumuz var. Silivri'den başlıyor Tuzla'ya escort/buldan-escort">buldan escort geliyor. Bu koridorlar boyunca bisiklet yolları olacak. Bu yeşil koridor projemiz iddialı ve önemli bir proje. Ankaralılar da heveslenmiş. Ankara'da da Özhaseki yapsın artık. Fikir bizden, para da almıyoruz." ifadelerini kullandı.

- AKILLI TRAFİK YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ

Akıllı trafik yöntemi sistemiyle ilgili de açıklamalarda bulunan Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bu, seyahat eden İstanbulluların işini kolaylaştıracak bir sistem. Seyahate çıkmadan nereden, nasıl gideceği konusunda karar vermesini kolaylaştıran bir sistem. Bu, aynı zamanda İstanbul'da trafik yönetiminin akıllı şekilde yapılmasını da içeriyor. Bir merkez var ve 7/24 burada çalışmalar yapılacak. Bunu İstanbul'un gençleriyle yapacağız. Onlar dijital çağın insanları. Onların bu avantajını biz İstanbul'da hizmete dönüştürmek istiyoruz. Elimizde milyonlarca veri var. Bu verilerin işlenip, analiz edilmesi lazım. Bu verilere uygun küçük küçük programlar yazılması lazım. Trafik asistanı escort-bayan-ilanlari">aliağa escortğimiz şey bu. Dünyada bunun örnekleri var. Akıllı şehir yönetimlerinin bir parçası bu ama bizimki escort/buldan-escort">buldan escort entegre bir sistem var mı bilmiyorum."

İstanbul'un umum aydınlatmalarının yarısını karşılayacak escort/buldan-escort">buldan escort enerji üretmeyi hedeflediklerini söyleyen Yıldırım, "İstanbul esasında gece çok aydınlık bir şehir değil. İstanbul gece de gündüz gibi olacak. Neden şimdi değil, çünkü pahalı. Aydınlatma bedeli 4-5 milyar gibi ciddi bir bedel tutuyor. Onu aşağı çekmenin yolu atıkları enerjiye dönüştürmekten veya güneş panelleri kullanmaktan geçiyor." diye konuştu.

Yıldırım, Cumhur İttifakı'nın çok iyi gittiğini ve tabanda çok iyi bir kaynaşma olduğunu vurgulayarak, seçimlerin İstanbul için yerel düzeyde kalmasını isteyerek kampanyanın merkezi siyasetin keskin mücadelesine dönüşmesi halinde üzüntü duyacağını kaydetti.

: Bunu yaparsak Londra'yı Paris'i geçeceğiz!

 Başkan adayı , canlı yayında gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Bunu yaparsak Londra'yı Paris'i geçeceğiz!

Binali Yıldırım'ın konuşmasından öne çıkan başlıklar:,

İMAMOĞLU'NUN PROJELERİNE NASIL BAKIYOR?
Bugün rakibiniz Ekrem İmamoğlu bazı projeler açıkladı. Ne düşünüyorsunuz. Nasıl değerlendireceksiniz?

Çok yoğun bir gün geçirdik projelerin detaylarına bakabilmiş değilim. Bazı projeler bizimkiyle benzer. Bazıları proje olmaktan ziyade yönetimsel konular olduğu anlaşılıyor. Herkes kendi işine bakıyor. Biz kendi mesajlarımızı veriyoruz. Diğer adaylar da kendi mesajlarını verecek. lu kendi kararını verecek.

TRAFİKLE İLGİLİ PROJELER
İstanbul deyince bin yıllık bir şehirden bahsediyoruz. İstanbul Londra, New York, Paris gibi megapol bir şehir. İstanbul'un bir büyük sorunu var o da trafik. Trafik ile ilgili ne çözüm önerileriniz var? Projeleriniz nedir?

İstanbul trafiğinin bir mevcut durumu var bir de bizim projelerimizle ulaşmak istediğimiz nokta var. Hepsini anlatmak bu programa sığmaz. İstanbul'da günde 31 milyonun üzerinde yolculuk var. Hatta 33 milyonu buluyor. 2023'te bu 37 milyona çıkacak. Hareketlilik katsayısı İstanbul ölçeğindeki şehirlerle kıyaslandığında daha az.

5 YIL İÇİNDE RAYLI SİSTEMİ 518 KM'YE ÇIKARTIRSAK LONDRA'YI, TOKYO'YU, PARİS'İ GEÇMİŞ OLACAĞIZ
" Başkan Adayı : "Metro, tramvay, banliyö hatlarındaki mevcut uzunluk 170 kilometre. Mart'ın 10'unda uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze- Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte 238 kilometreye çıkmış olacak ama yetmez, hedefimiz 5 yıl içinde raylı sistemin payını 518 kilometreye çıkarmak. 518 kilometreye çıktığımız zaman Tokyo'yu, Londra'yı, Paris'i geçiyoruz."

.- "BU TEHDİT BİTTİ DİYE REHAVETE KAPILAMAYIZ"

Beka meselesine değinen Yıldırım, "Beka meselesi şudur; biz 15 Temmuz'u yaşadık. Aslında Cumhur İttifakı'nın doğmasının en büyük sebebi de budur. O gece doğmuştur Cumhur İttifakı. Beni ilk arayan Devlet Bahçeli oldu. 'Sonuna escort/buldan-escort">buldan escort arkanızdayız. Mesele memleket meselesi, gerisi teferruattır' escort-bayan-ilanlari">aliağa escort. Bu çok kıymetli benim için. Sonra Yenikapı ruhu, Anayasa değişikliği, referandum, 24 Haziran seçimleri ve şimdi de 31 Mart yine aynı şekilde birlikte gidiyoruz." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

Bayrak, toprak, millet ve devletin vazgeçilmez değerler olduğunu ifade eden Yıldırım, sözlerine şöyle devam etti:

"Bunlara karşı tehdit varsa ki oldu. 1950'den sonra 1960 ihtilaliyle, o veya bu formatta her 10 yılda bununla karşılaştık ama son 40 yıldır da bir bölücü terör problemimiz var. Şimdilerde bunu büyük oranda kontrol altına almış olmakla beraber 'bu tehdit bitti' diye rehavete kapılamayız. Aslında bölücü terör örgütü PKK'nın, burada açık konuşayım Kürtlerle, Kürt vatandaşlarla ilgili bir sorunu yok. Kürtlerin PKK diye bir sorunu var. Kürtlerin geleceğini, Türklerin de geleceğini, bütün vatandaşlarımızın kalkınma, refah hedeflerini, ülkenin güvenlik algısını bozmak için dış güçlerin de desteğiyle sürekli başımızı ağrıtan bir örgüt. Bunu yok etmek, hepimizin görevi. Beka meselesi deyince bunu anlamamız lazım. Demokrasiye, hukuk devletine, ülkemizin dışarıdaki algısını bozmaya yönelik her türlü oluşum, her türlü illegal örgütlenmeler beka meselesidir. Buna karşı da uyanık olmamız lazım."

- "10,5 MİLYON SEÇMENİN TAMAMININ OYUNA TALİBİM"

Yıldırım, "Kürt seçmenle ilgili özel bir çalışmanız olacak mı?" sorusu üzerine, İstanbul'daki 10,5 milyon seçmenin tamamının oyuna talip olduğunu, çünkü İstanbul'un her semtinin, bu şehirde yaşayan herkesin başkanı olacağını söyledi.

"Hizmette siyaset olmaz" anlayışını benimsediğini dile getiren Yıldırım, "Siyasete bakışım çok nettir. Vatandaşa bir fayda sağlamıyorsa, hizmet yoksa ben o siyasette yokum. 15 yıldır escort-bayan-ilanlari">konak escort bayanklarıma bakın, bunu göreceksiniz. Fikirleri ne olursa olsun İstanbul aidiyetinde, İstanbul'un geleceğinde bütün hemşehrilerimi birleşmeye çağırıyorum ve herkesten destek istiyorum. Farklı fikirlerde olabiliriz ama İstanbul için bence birlikte hareket etmek, gücümüzü birleştirme ihtiyacı olduğunu düşünüyorum." escort-bayan-ilanlari">aliağa escort.

Kürtler için ayrı bir çalışma yapmaya ihtiyaç olmadığını, onların İstanbul'un yerlisi haline geldiğini belirten Yıldırım, "Kimse 'ben Kürtlerin oyuna hükmediyorum, şuraya verin' deme hakkına sahip değil. Herkes, kimin ne iş yapacağını, kimin neyi yapamayacağını biliyor. Ben bütün kesimlerden oy alacağımı düşünüyorum. Ben meseleye parti kalıpları içinde bakmıyorum, daha büyük fotoğrafa bakıyorum. Büyük fotoğraf İstanbul." ifadelerini kullandı.

- "KANAL İSTANBUL, MİLLİ GÜVENLİĞİMİZİ İLGİLENDİREN BİR PROJE"

Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin soruya karşılık Yıldırım, bu projenin milli güvenliği ilgilendiren bir proje olduğunu dile getirerek, "Bunu bazen çarpıtıyorlar, 'rant projesi' diyorlar. Boğazdan her yıl 140 milyon ton petrol taşıması yapılıyor. 12 bin gemi. Bir tanesinin başına bir çarpışma olsa, oluşacak felaketin boyutlarını görebiliyor musunuz? Kanal İstanbul, bir çözümdür, ikinci bir su yoludur ve Türkiye'nin ulusal güvenlik meselesidir. O bakımdan bu proje hayati öneme sahip ve mutlaka gerçekleşecektir."

Sende Yorumla...
DİĞER HABERLER
şişli escort sisli escort merter escort istanbul escort izmir escort
escort ankara